dilluns, 8 de novembre del 2010

Quatre rodes

El Porsche 918  Spyder Hybrid sortirà a producció


El nou super esportiu es va presentar al saló de Ginebra, Suïssa.
Els principals arguments del 918 Syder estan en un consum mitjà de 3l/100km amb unes prestacions de super esportiu, de 0 a 100 km/h en 3,2s i 320km/h, a més d'unes emissions de 70 grans de CO2 per quilòmetre.
Es tracta d’un biplaça descapotable equipat amb un propulsor central V8 que arriba als 500 cv i 9200rpm, junt amb dos motors elèctrics addicionals, als eixos davanters i posterior.

FIAT 500C glamur


Tuning és sinònim de personalització, i estil. La marca italiana d’automòbils Fiat ho té molt clar, ja que entre els diversos models que ofereix el mercat compta amb un que encaixa perfectament amb aquesta filosofia, el fiat 500, un cotxe molt glamurós que ja hem vist personalitzat de diverses formes, encara que les que avui presentem són la canya de la muntanya. Amb motiu de la celebració del “MADO MADRID ORGULLO 2010” que va durar 4 dies a primers de juliol, Fiat ha volgut ser protagonista a l’esdeveniment, això va tindre lloc a la Porta d’Alcalà de Madrid.

Bugatti Veyron 16.4


Amb la mort del fundador, Ettore (1949), també va morir la marca Bugatti. Però als anys 90 Bugatti va ressuscitar. Al 1998, el nom de la marca Bugatti va arribar a mans de Volkswagen per uns 100 euros. Des del 2005, Volkswagen va llençar al mercat el Bugatti Veyron 16.4. Aquest cotxe super ràpid costa més d´un milió d´euros, sense impostos. Així i tot, el cost de producció és tan elevat que no compensa per a Volkswagen.

El Veyron és un dels cotxes més avançats que ha fabricat. No és d’estranyar, ja que ha d’arribar a una velocitat de mes de 400km/h. La majoria dels supercars tenen entre 300 a 500 cv, el Veyron supera els 1001 cv. Per tant, és el cotxe de fabricació més ràpid. Sense dubtes, és el més car. En total se’n van fabricar 300 exemplars. Perquè us feu una idea, intentarem descriure’l el més detallat possible. El Veyron té 16 cilindres, arriba en 16 segons una velocitat de 300 km/h i necessita en un minut més o menys la mateixa quantitat d’oxigen com un home en 4 dies. IMPORTANT: no oblidis d’omplir el dipòsit de benzina a temps, ja que, si el poses a la velocitat màxima, s’acaba la benzina en 12 minuts.

El cotxe té més de 1000 cavalls, un motor de 7993 cc. La posició dels 16 cilindres es en W. Té l’esgarrifosa quantitat de 4 tubs! Accelera de 0 a 100 km/h en només 2,3 s., arriba als 407 km/h i el preu... 1.800.000 €.

MORGAN
Els cotxes de la marca anglesa Morgan encara es fan com abans de la II Guerra Mundial. Tenen un xassís d’acer, sobre un marc de fusta i una carrosseria de metall.

WIESMANN
Wiesmann és una marca de cotxes alemanya que va ser fundada pels germans Martin i Friedhelm Wiesmann al 1985. El Wiesmann és un vehicle esportiu fet a mà amb un motor de BMW. Els cotxes són fabricats segons els desitjos dels compradors. La base sempre és la mateixa, però en cada nou disseny s’introdueix les últimes novetats tècniques. En les fotos es pot veure el Wiesmann Roadster i el GTMF4,8, presentats al maig del 1993.

LAMBORGHINI
Itàlia, 1963, Ferruccio Lamborghini va ser el propietari d’una empresa de tractors. Tenia una gran varietat d’esportius. S’havia comprat un Ferrari novissimo amb el que va tornar unes quatre vegades a la fàbrica durant el primer any, perquè no estava satisfet. Ferruccio, que no vivia molt lluny d’Enzo Ferrari, es va queixar al senyor Ferrari. Es diu que Ferrari va contestar-li que era millor que s’ocupés dels seus tractors, perquè els vehicles esportius són només cosa per a gent entesa. Lamborghini no es va deixar marejar. Tres mesos després, Enzo Ferrari no va poder creure allò que havia vist al saló de l’automòbil de Ginebra, un nou prototip d’un nou vehicle esportiu: el Lamborghini 350GTV.









Aitor Valero

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada